Western Digital TV Live 0 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Western Digital TV Live 0 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

MarcoD 22-01-2016

Update van mijn beoordeling in nov. 2013
Ook ik had last van het bevriezen van het apparaat tijdens het kijken en dat die niet wilde opstarten met de afstandsbediening. De stekker moest er uit en het duurde dan heel lang voordat het menu verscheen. Het internet afgezocht en er waren nog al wat mensen die hetzelfde probleem hadden, De oplossing was om de laatste update ongedaan te maken en terug te zetten naar versie 2.01.86. Eerst werkte het niet en bleef die hangen tijdens de het terugzetten. De oplossing daarvoor was om de laatste update eerst weer te installeren en daarna weer proberen terug te zetten naar de oudere versie. Deze oplossing en bestanden staan op de website van WD. Nu draait het weer als vanouds, dus snel opstarten (gewoon met de afstandsbediening) en niet bevriezen tijdens het kijken. Vergeet niet het automatisch updaten uit te zetten.

Pascal 16-11-2015
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

Sinds januari 2014 heb ik deze speler. Sinds enige tijd gebeurd het dat de speler 'bevriest'. Kan er dan niks meer mee, alleen nog de voeding eruit en erin doen zodat hij opnieuw opstart. Dan gaat het weer een tijdje goed. Laatst met een film 4x opnieuw op moeten starten. Waardeloos. Op internet al veel gezocht, maar er schijnt geen oplossing voor te zijn. Toch maar op zoek naar een andere speler.

josbe2007 17-11-2015

Hallo Pascal,

Als je op Tweakers op het forum van de WD TV live 2011 leest zul je merken dat je niet alleen bent:-) met dit probleem.
Maar het is op te lossen op de volgende manier.

1. Formatteer een USB-stick (minstens 2GB) naar FAT32.
2. Download deze file.
3. Pak de bestanden direct uit naar de USB (dus niet in mappen).
4. Check of je 'check automatisch naar firmware upgrades' optie aan staat.
5. Zet de WD TV uit.
6. Stop de USB in de WD TV.
7. Zet de WD TV aan.
8. Klik op de notificatie 'firmware upgraden'.

Nadat deze operatie klaar is wel even de fabrieksinstellingen terug zetten en de automatische update functie uitzetten.

Lees anders hier even voor meer info:

Susses

hans-26 17-11-2015

ik heb dit probleem ook na diverse malen van alles geprobeerd te hebben, terug zetten naar fabrieksinstellingen helpt bij mij niet helaas.
wachten op nieuwe firmware, WD geeft hierover geen uitsluitsel.

Heldoorn 17-11-2015

Laatste firmware al geïnstalleerd?

Pascal 21-11-2015

Ik had inmiddels ook al ergens gelezen om versie 1.16.13 er op te zetten. Dit heb ik gedaan en hij doet het al weer een paar dagen zoals ik gewend was.
Terugzetten naar fabrieksinstellingen werkte voor mij ook niet.
Op onderstaande site ben ik tot de oplossing gekomen.

benno3 17-11-2015

had hetzelfde probleem. teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

wimvb63 21-06-2015
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

Inmiddels heb ik dit apparaat 3,5 jaar naar volle tevredenheid. Echter gebruik ik dit apparaat altijd bedraad.

Pas geleden was een harde schijf die op mijn pc was aangesloten defect. De externe harde schijf leek leeg en het leek of alle bestanden die erop stonden verloren waren. De harde schijf was inmiddels 10 jaar oud.

Ik heb toen de harde schijf op de media player aangesloten en kon toen wel de bestanden benaderen en overzetten op een andere harde schijf.

Ik wil jullie toch graag deze tip meegeven, omdat vroeg of laat iedere harde schijf het wel een keer begeeft.

Een geweldig goed apparaat met vele mogelijkheden.

ripeba 19-11-2014
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

Ik bezit deze speler nu 3 jaar. Werkelijk een prima apparaat. Veel beter dan een ac Ryan of Eminent die ik ook gebruikt heb maar na een tijdje weer verkocht heb. Speelt alles af en heeft mooie gebruikersinterface. Ook spotify is mogelijk. Vanwege de goede ervaringen komt er nu een nieuwe WD TV bij, het is het nieuwe model uit 2014. Oh ja, heb ook nog een Apple TV, ooit aangeschaft voor gebruik met IPad. Die staat ook in de kast en wordt niet meer gebruikt. Geef mij maar WD.

jasperdb 05-05-2014
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

Voor zijn geld is het een prima apparaat. hij speelt zo goed als alle bestanden af en kan ook gebruikt worden om Netflix op te kijken.

Een minpunt vind ik de snelheid in de menu's dat is soms gewoon te traag, als ik door de film map van mijn computer blader wil hij bij elke film een preview starten waardoor de hele boel bijna vast loopt (misschien kan dit ook wel uitgezet worden maar daar heb ik nog niet naar gekeken).

rjskies 08-01-2014
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

Het is een goed apparaat met voldoende mogelijkheden mbt lezen bestanden. Helaas is de wifi module zwaar onder de maat. Mischien mag je dit ook niet verwachten voor 77 euro. Apparaat aangeschaft om draadloos te streamen. Bij vob of iso bestanden zijn er al problemen, terwijl mkv redelijk worden afgespeeld. Netwerk is goed. Apparaat teruggebracht en een eminent aangeschaft. Exacte dezelfde opzet en streamt alles moeiteloos via wifi. Er zijn veel positieve reviews over de wd tv live en daarom ook aangeschaft. Helaas een zware teleurstelling!

Harm1960 09-01-2014

Vreemd, lijkt wel of het dan per apparaat verschilt, al lijkt me dat ook weer sterk; Heb namelijk nog geen enkel probleem m.b.t draadloos streamen meegemaakt. Gelukkig heb je met de eminent nu geen problemen meer.

jafrako 04-12-2013
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

Ik heb hem in combinatie met een Netgear Readynas102 en ik heb er een halfjaar niets aan gehad. Hij kan mappen en bestanden op de Nas niet vinden en speelt ze niet af. Of dat een probleem is met ook andere Nassen weet ik niet. Wie is er dan fout? De Nas of de WDTVLive. Ik denk geen van beide maar de combinatie deugt niet. Ik ga hem daarom weg doen. Toch een goeie beoordeling want met WindowsNetworkShare heeft hij geen moeite met mijn PC. Fraaie interface, eenvoudige bediening en goedkoop. Kortom een fijn apparaat.

jafrako 09-01-2014

Uiteindelijk heb ik de Readynas102 weggedaan omdat die toch de boosdoener bleek. De Readynas102 van Netgear kent alleen allerlei prachtige RAID configuraties en ik denk dat het voor een bedrijf een dijk van een apparaat is maar ik wil geen Raid. Ook de Raid variant voor één schijf die zou werken alsof er helemaal geen sprake is van Raid (zo legde Netgear mij dat uit) veroorzaakt alleen maar hoopjes problemen. Ik wilde een doos met één of meer schijven die in m'n thuisnetwerk kan worden opgenomen. Ik heb nu een Synologie en in één dag heb ik alles zoals ik het hebben wilde. Met de combi Netgear en WD heb ik een halfjaar ellende achter de rug. Kortom eerherstel voor de WD. Doet het goed hoewel alles altijd beter kan, maar kijk eens wat je ervoor betaalt. Prima apparaat.

F.Zwarts 11-11-2013
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

Een paar dagen geleden aangeschaft. Installeren was een fluitje van een cent. Direct vanaf het TV scherm, met een zeer intuïtieve interface. Nadat ik op mijn Synology NAS het juiste profiel had ingesteld, vormden ze samen een prima combinatie. Het enige wat ik mis is de mogelijkheid om gemiste uitzendingen van Nederlandse zenders te bekijken.
Er waren ook direct firmware updates, hetgeen aangeeft dat de firmware nog actief wordt onderhouden.

Willem Verwijs 05-11-2013
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

ik ben zeer tevreden over dit apparaat. het ondersteunt netflix en dat was de primaire reden dat ik hem kocht, maar ook de bestanden die ik op mijn NAS heb staat speelt hij prima af via het bekabelde en wifi netwerk. inclusief de .srt files. als je op zoek bent naar een mediaplayer raad ik deze aan. en natuurlijk als je primair op zoek bent naar een netflix player heb je er meteen een goede mediaplayer bij. ik zeg: doen!

Wilfried56 12-01-2014

Beste Willem, heb je deze player bekabeld aangesloten of via het Wifi netwerk? En als je deze via Wifi laat lopen is het beeld dan vloeiend en zonder haperingen? Alvast bedankt voor je reactie Wilfried

PJenster 28-10-2013
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

Spotify over de versterker met n digitale optische kabel. Goed geluid, bediening deels via de tv, maar typen via de tablet. Mooi menu voor Spotify!

Roclame 25-10-2013
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

Deze Media player speciaal aangeschaft ivm Netflix, aangesloten en kijken, kortom een top apparaat, even alles goed instellen en je hebt top beeld en geluid.

Wilfried56 12-01-2014

Beste Roclame, heb je deze player draadloos via Wifi lopen? Zoja zijn de beelden dan Netflix dan ook vloeiend en zonder haperingen? Alvast bedankt voor je reactie Wilfried

leeu7852 20-10-2013
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

Ik heb deze speler een paar dagen uitgeprobeerd maar ik vind het helemaal niets .
Hij reageert heel langzaam internet is bij tijd en wijlen ook niet goed ,maar dat kan ook aan die beroemde media box van UPC liggen ( Horizon ) wat mijn ook tegenvalt is dat er geen Dolby op zit ( lege aansluiting )
Ik heb hem retour verzonden en heb nu een simpele Asus O!PLAY MINI Media Speler gekocht precies wat ik zocht Harde schijf aansluiten en kijken maar met Dolby 7.1

Harm1960 29-11-2013

Zit geen dolby op? Lege aansluiting?
Via HDMI naar je Surroundversterker of middels de optische coaxiale aansluiting aansluiten en genieten maar!
Ook de draadloze wifi werkt bij mij wel gewoon naar behoren, dus herken je problemen met deze mediaplayer echt niet.

MarcoD 15-08-2013
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

Ik heb nu ongeveer een half jaar deze mediaplayer icm een Synology DS212j. Hiervoor had ik een WD TV zonder netwerkaansluiting, vandaar deze gekocht. Werkt perfect, speelt alles, start snel op en valt nooit uit. Je moet natuurlijk wel alles goed instellen, maar dat is met elk apparaat zo. Er is ook een app waarmee je de player kan bedienen. Totaal geen problemen gehad zoals in de reviews hiervoor. Ik denk dat je voor dit geld geen betere vindt.

MarcoD 07-11-2013

Hallo Heldoorn,
Ik heb alles bedraad aangesloten, juist om haperingen te voorkomen. Je wifi kan de hoeveelheid informatie niet goed aan en dat is bij een film meer als bij foto's of muziek. Als ik een film op mijn tablet kijk hapert die ook, behalve bij avi.

Heldoorn 29-10-2013

Hallo Marco,

Steam jij de videos van je NAS naar de spelen via het wifi? Of heb je hem bedraad aangesloten? Ik nml de Synology uiteraard via utp aangesloten op de router. En de WD speler via het wifi aangesloten. Maar ik heb bv bij dvd bestanden vaak dat het beeld begint te stotteren. Als ik bv een avi bestand afspeel gaat het wel goed.

groet JT

Robbijo 12-01-2013
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

Nu een maand in huis en begin me langzaam te irriteren. De mogelijkheden zijn zonder twijfel uitgebreid. De WD speelt bijna alles af en vooral de youtube widget is erg handig, althans wanneer je de tijd hebt want snel is ie absoluut niet.
Wat me enorm stoort is dat de WD constant de mediashare kwijt raakt, elke keer moet ik opnieuw de library compileren wat veel tijd kost. Dit probleem is al jaren bekend bij de fabrikant maar deze is tot op heden niet in staat gebleken dit op te lossen.
Om eerlijk te zijn zou ik met wat ik nu weet dit apparaat niet meer kopen dan maar wat langer doorsparen en voor wat meer kwaliteit gaan ondanks t feit dat de WD alles afspeelt.

Jef k 06-01-2013
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

Ik heb dit apparaat nu een jaar in gebruik i.c.m. Wifi en een synology ds712+. Deze combinatie werkt feilloos! Ik gebruik de smb share functionaliteit om een connectie met de NAS te maken, deze performt goed voor zowel dvd-iso's, video_ts als mkv films. De online mogelijkheden met spotify werken ook prima, evenals youtube. Video's en muziek streamen vanaf ipad en iphone middels de Zappo TV app is ook top! Kortom, zeer tevreden.

useradema 11-03-2013

Beste Jef,

Ik denk er over om deze mediaplayer te kopen.
Ik heb de Synology DS213+.
Ik wil met Audio station via mijn Tab/Telefoon audio gaan streamen naar mijn 5.1 systeem. (met de tv uit dus)
Ik wil dan via de composiet uitgang de audio naar mijn 5.1 systeem leiden.

Nu is mijn vraag: Ziet Audio station de WD TV live onder het tabje streaming als render?

Alvast bedankt voor de info.
Groet,
Alexander

kwakkel 06-01-2013
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

Ik lees hier veel negatieve reviews waar ik me niet in kan vinden. De WD-live is ‘maar’ 80,- euro, deze moet je niet vergelijken met mediaspelers van 300+ euro.

Wat mag je verwachten:
+ Ondersteund bijna alle formaten bestanden.
+ Zeer goed beeld, upscaling
+ Prima audio
+ Automatisch covers bij films of albums
+ Prima netwerk ondersteuning, streaming van bij 20Gb MKV bestanden zonder enige problemen (via netwerkkabel, wifi niet getest)
+ Goede menu, prima reactietijd.
+ Bijna geen vastlopers.

Is deze mediaspeler op alle punten goed:
- Ondersteuning van online ‘apps’ is beperkt en traag. Hiervoor moet je deze niet gebruiken.

Ik heb hiervoor een popcornhour a-110 gebruikt. Dit was ook een prima mediaspeler, echter als je het over een trage interface hebt, dan had de popcornhour a-110 er last van. Deze mediaspeler is veel sneller!

De chipset van deze mediaplayer wordt ook gebruikt in verschillende duurdere mediaplayers.

Waarom deze hoge scoren: gezien de prijs van 80,- euro is dit echt een zeer goede mediaspeler. Meer dan zijn geld waard. Zoek je een mediaspeler die ook veel online diensten snel kan weergeven, dan zul je voor een andere (duurdere) oplossing moeten gaan. Is alleen afspelen van films een wens, dan is deze echt aan te raden.

ArtiqKnight 27-12-2012
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

Kat in de zak. Aansluiten is een eitje, de mogelijkheden zijn prima, maar het apparaat is zooo instabiel dat het veel ergernis geeft. Blijft hangen bij het opstarten, scant de harddisk die eraan gehangen wordt steeds weer op zoek naar multimedia bestanden. Duurt lang en blijft ook dan vaak hangen. Miskoop dus, sterker afraden kan niet. Niet kopen!

maurice d 27 05-11-2012
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

Gekocht vooral vanwege om wireless spotify te streamen. Werkt niet goed, traag en beperkte menustructuur. Apparaat loopt vast als het grotere bestanden van de harde schijf moet halen, terwijl dit met mn laptop prima gaat. 9 van de 10 apps zijn niet beschikbaar in Nederland. Teruggebracht naar Dixons, prima service.

matrix_ned 03-08-2012
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

Sinds een paar weken in het bezit van deze mediaspeler. Wat me meteen opviel toen ik hem uit de doos haalde, is een duidelijke gebruiksaanwijzing. Ben zelf op internet gaan kijken hoe het app. werkt. Het aansluiten van het app. spreekt voor zich. Gebruik hem ook als netwerkschijf met een 1TB WD HDD. De eerste keer duurt het even voordat de films tevoorschijn komen omdat het app. de hele schijf nakijkt op film, foto en muziek bestanden. Een groot pluspunt vind ik de toevoeging van Spotify (premium abbo noodzakelijk).
Meteen Spotify op mijn HiFi set. Verder speelt hij tot nu toe al mijn bestanden af zonder problemen. Beeld en geluid kwaliteit zijn super (mkv,flac). Het versturen van bestanden via wifi naar de netwerkschijf gaat wel langzaam, maar dat ligt meer aan het netwerk. Gewoon via kabel gaat 10x sneller. Verder heeft het app. geen internet browser, je moet het dus doen met applicatie's die je krijgt van WD TV Live. Op zich mis ik de browser dus niet omdat er firmware update's worden uitgebracht (krijg je melding van). Maar aan Facebook, Spotify, picasa, youtube, enz heb ik genoeg.Vastlopers en andere problemen die hier op de review staan heb ik nog niet ondervonden. Kennissen die het apparaat ook hebben aangeschaft hebben ook nergens problemen mee.
Al met al dus een apparaat waar je veel plezier aan kunt beleven. En zeker zijn prijs waard is.

stoelerl 13-11-2012

Mag ik even een vraagstellen. Werk je met een nas server of windows share >> Ik heb het probleem dat de shares niet meer te benaderen zijn als de verbinding met de nas verbroken is geweest, bijvoorbeeld door een restart van de nas. En de wd tv live stond aan. Heb jij dit ook al ondervonden. Alleen een default reset helpt dan.

red-indy 30-07-2012
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

Helaas was ik in de waan dat deze mediaspeler beter zou zijn dan mijn oude (Netgear Eva20000)
Maar hoe slecht de Netgear ook is, de WD is, op veel punten nog slechter. Hij reageert erg langzaam, als kan hij het netwerk voor geen meter aan, terwijl de Netgear daar nóóit enig probleem mee heeft gehad. Bovendien heeft de WD live toegang tot allerlei netwerken via de zgn. Services, die het apparaat laten vastlopen. Live TV is gewoon ronduit misleidend omdat blijkt dat je eerst een "Slingplayer" moet aanschaffen om daarvan gebruik te kunnen maken.
Western Digital biedt ook Netflix aan maar dat is een service die in Nederland niet verkrijgbaar is.
En zo zijn er tal van punten die deze mediaspeler voor mij tot een grote teleurstelling maken.
Jammer genoeg was ik bij de aanschaf uitgegaan van al de beloftes die op de WD product website worden gedaan ten aanzien van dit apparaat en had ik verzuimd óók op Kieskeurig na te kijken en te lezen wat andere mensen hun ervaring is want dan had ik snel gezien dat dit 100 keer niks is! Helaas beloven ze bij WD meer dan ze waar maken, 90 Euro weggegooid geld!!

Heldoorn 24-09-2012

Heb je al geprobeerd de firmware volledig up te daten? En dat van netflix en alle andere services had je kunnen weten! Dit staat precies op de WD site. Bij online diensten en dan op europa zetten!! Dan zie je precies welke ze aanbieden. Dus daar over klagen heeft dan geen zin!

JT

JSK 13-09-2012

Beste, ik snap u beoordeling niet zo goed. Ik heb de WD Live al bijna 1 jaar en nog nooit geen problemen gehad. Hij leest vele bestandsformaten, hapert nooit (zelfs Full-HD vanaf een server), is snel en zeer simpel te bediennen.
Waneer je een harde schijf aansluit speelt deze zelfs ingepakte iso. bestanden en speelt deze ook zonder enig probleem af. Is misschien de rest van u apparatuur verouderd ?

red-indy 31-07-2012

Ter aanvulling van mijn eerdere review:
De traagheid van het apparaat is wel de grootste ergernis maar het voortdurende vastlopen volgt op 1 millimeter!
Het samenstellen van een mediabibliotheek van een USB harde schijf (de mijne heeft 1TB) kan uren in beslag nemen!.
Het on screen menu en de bediening zijn een ware ramp!!!
De afstandsbediening voldoet op géén enkel punt, is onduidelijk met vrijwel onleesbare tekst op de knopjes. Ook ergonomisch is de remote een ramp, want hoewel hij er optisch gelikt uitziet, lijkt wel of er over de plaatsing van de knoppen en de afstand ten opzichte van elkaar, überhaupt niet is nagedacht. Dit was wel een van de meest slechte ervaringen die ik ooit met een AB heb gehad. De vorige versie was duidelijk te klein maar hoewel deze groter is, is het toch niet moeilijk om per ongeluk 2 knopjes tegelijk in te drukken en als je vingers wat aan de dikke kant zijn..............................!
Ook zijn er functies van de AB weggehaald! Je kunt het volume niet meer bedienen (alléén uitzetten), en er is géén zoom meer.
Dan zijn er de "Services" die via het on screen menu worden aangeboden.
Niet één ervan kon het vergelijk met de Netgear aan!!! Netgear biedt bijvoorbeeld "live Internet TV" aan, een service waarmee je bijvoorbeeld nieuws websites kunt bekijken zoals NOS Journaal 24 en Politiek 24 en tal van buitenlandse websites met vergelijkbare inhoud. Erg handig voor waar je geen standaard kabel TV aansluiting hebt en toch het nieuws wilt zien. Ook de functies om op YouTube te zoeken en kanalen te bekijken zijn op de Netgear veel uitgebreider.
En zo zijn er nog tal van ergernissen die dit apparaat voor mij een van de grootste miskopen maakt die ik ooit ( in mijn 65 jarig leven) heb gedaan!

Waagje 03-07-2012
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

Als speler is de kwaliteit van film en geluid uitstekend. Als netwerkspeler een drama. Te grote bestanden, plus 10gb, worden niet vloeiend afgespeeld. Daarnaast gebeurd het regelmatig dat als je de film pauzeerd dat het geluid verder gaat. De film staat dan vast als een huis. Uitzetten helpt niet want als je hem weer aan zet loopt het geluid nog steeds en zie je het bevroren beeld. Via USB geen problemen maar daar heb ik hem niet voor gekocht. Ik heb hem gekocht omdat het oude model deze problemen ook gaf. Heeft men dus niet op kunnen lossen. Het enige wat helpt is de stroom er af. Maar daarna moet je de boel opnieuw instellen. Mijn netwerk en bestanden zijn prima. Ik heb de speler van een vriend geprobeerd, ACRyan HD mini 2, en dat liep vlekkenloos. De service van WD is overigens netjes. Men houdt je voortdurend op de hoogte van de ontwikkelingen. Helaas heeft dat dit keer niet geleid tot een oplossing. Balen van de 90 euro.

hans26 05-05-2012
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

super apparaat, 2e hands gekocht online en was pas een maand oud.
aansluiten en menu een makkie, super beeld en geluid ( via pro logic receiver)
gelijk duidelijk hoe je alles moet doen, geen handleiding nodig, via wifi werkt alles perfect ( bv youtube ) zonder onderbrekingen afspeelbaar. films kijk ik via aangesloten usb stick. als je film tijdelijk stopt en andere keer verder wil kijken onthoudt hij het punt waar je was gebleven.

enige puntje is dat hij wat warm wordt, ook als hij gewoon uitstaat ( is dat normaal ?) moet verder nog blijken wat de degelijkheid in de toekomst is op langere termijn, maar de beoordelingen en de aangename prijs maken het de moeite waard voorlopig.

joostp 07-05-2012

Hij staat pas uit wanneer je de uittoets een paar seconden ingedrukt houdt. Wanneer je de toets maar heel even indrukt dan zet je hem in de standby. Hij blijft dan om het uur de media-fies synchroniseren.

mikefromholland 16-04-2012
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

Eerst het oude model in gebruik gehad, liep wel eens vast en ik kon geen films afkijken vanaf mijn computer. Nu heb ik deze sinds een maand of wat en wat een verschil. Afspelen van films via de computer zonder problemen. Duidelijk menu. Reageert goed en loopt bijna nooit vast. Verbetering wat betreft het type voor 2011. Aanrader.

Raanelom 17-03-2012
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

Installatie van dit super kleine kastje was zo gebeurd.
Stekker erin en via hdmi aan de tv gekoppeld.
Even wat standaard settings kiezen. Wifi werkt super. Mijn TP-Link WR1043ND werdt gelijk gevonden.

De menu's zijn duidelijk en mooi vorm gegeven.
Bij eerste keer opstarten kreeg ik gelijk de keuze om een firmwate update te installeren. Dit duurde bij elkaar 10-15 minuten.

Als eerste maar even via Wifi in mijn netwerk gekeken voor mijn pc waar al mijn films op staan.
Deze kon ik snel en probleemloos vinden.
Als test wilde ik als eerste Planet Earth kijken in 1080p.
Tot mijn grote verbazing lukte dit ook nog en zonder hapering! En dat via Wifi!
Ook andere films (Iso's) in 1080p speelt hij gewoon af. Eigenlijk ongelooflijk aangezien ik op meerdere fora had gelezen dat dit niet echt zou lukken.

Ik had ook nog een Half SBS (Side By Side) 3d film op mijn pc staan. Ook deze speelde hij af. Ik moest alleen mijn tv even instellen op 3d.
Nadeel was dat de ondertiteling niet meer goed te zien was waardoor ik deze uit moest zetten.
Ook na beindigen van deze film was mijn beeldverhouding niet goed meer waardoor ik het kastje uit en aan moest zetten. (kan ook aan mijn tv liggen overigens)

Verder heb ik ook nog even de Shoutcast radio geprobeerd. Een paar stations geprobeerd en werkte ook goed.

Ik heb nog geen films gekeken via externe USB Harddisk maar omdat het via Wifi zo goed werkt is dit nog niet nodig geweest.

Al met al echt een goede kleine mediaplayer. Ik zou deze bij iedereen willen aanraden.
Prijs/kwaliteitsverhouding is goed. (was € 90,- kwijt)

mark van nes 14-03-2012
Geschreven voor: Western Digital TV Live 0 GB

Ik geef het apparaat een hele lage score. Vorige week aangeschaft, uitgepakt en er zat geen gebruiks aanwijzing bij. 1,5 uur bezig geweest om ervoor te zorgen dat hij connect met mijn wifi netwerk. Langleven internet waar ik het een en ander heb kunnen terugvinden...

Uiteindelijk had ik hem verbonden met mijn thuisnetwerk.... muziek streamt hij zonder problemen maar films haperen alleen maar. Je krijgt nog geen 2 seconde beeld te zien. Wifinetwerk geeft 3 strepen bereik aan dus daar zal het niet aanliggen. Alle instellingen staan verder goed.

Sommige zullen zeggen dat je films moet afspelen via bedraad streamen. Maar juist die draden wil ik niet door mijn huiskamer... Als iemand een andere optie heeft....

Daarbij wil ik ook mediamarkt een lage score geven aangezien zij onjuiste informatie verschaffen.. maar dat is een andere discussie.

Brandblaartje 15-03-2012

Mark, gebruik je soms een wat oudere Wifi-router met max. 54Mbps? Dan liggen de haperingen in beeld niet aan de mediaspeler en niet aan de signaalsterkte, maar aan de maximale snelheid. Bewegend beeld heeft meer nodig. Vervang je Wifi-router door een nieuwere van de N-standaard (tot 140 of 300Mbps) en de film speelt zonder haperingen af. Succes!

mark van nes 15-03-2012

Ik ben er gisteren achtergekomen dat mijn blu ray speler ook een mediaplayer/streamer is (hoezo had ik eerder de gebruiksaanwijzing moeten lezen:)).

Deze heb ik gisterenavond ingesteld en deze doet het beter als de Western. Ik ben er allee nog niet achter of hij alle videoformats ondersteund!!!!